Internett gir muligheten for å folge individuelle idrettsutovere

Det er ikke enkelt å være den eneste eller en av de få som driver med en spesifikk idrett i Norge. Dette så man for.eks. med Kari Traa og kulekjøring. Hun var helt på topp i sin idrett, men ettersom idretten var såpass lite kjent og det var lite fokus på den, så var det vanskelig å få sponsorer.

 

Etter hvert fikk Kari Traa sponsorer, men det var jo ikke i nærheten av hva en utøver som Northug får. Dette på tross av at Kari Traa faktisk var på topp i sin idrettsgren. Grunnen er selvsagt at det er færre som ser på konkurranser. Dette gjør at færre ser en eventuell reklame på brystet til utøveren.

 

Heldigvis åpner internett for at utøverne enklere kan profilere seg på nettet. Det blir også enklere å følge spesifikke utøvere, slik som denne utøveren som er flink til å legge ut informasjon om konkurranser på sin nettside. Ta en kikk: http://www.wilsoncarvings.com/?page_id=13 . Dette er et utmerket eksempel på at hvordan en utøver kan bruke internett for å holde kontakten med sine fans og ikke minst ha en kanal som sponsorer kan bruke. En perfekt løsning for nisje idretter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>